2015. január 6., kedd

Hannus Brownie-ja


Az újévi fogadalmakba tökéletesen beilleszkedik ez a brownie recept, és mellette finom is. Gyerekek is bátran fogyaszthatják. Az ötletet Deliciously Ella blogjáról vettem (és azóta Zizinél is láttam), aki számomra most mindazt megtestesíti amit én is el szeretnék érni az étkezésben. Az eredeti receptben kakaópor szerepel, amit én karobra váltottam fel. Karobport használják sok helyen a kakaó kiváltásaként. Szerintem nem finomabb sőt, szokni kell az ízét, viszont nincs benne koffein ( plusz antioxidáns hatású is, gazdag vitaminokban, ásványi anyagokban, élelmi rostokban) így Hannus uzsonnára bátran falatozhatott belőle. Nagyobbik lányomnak, Abinak persze nem kellett, de talán mert még neki is újdonság volt a karob...
A nagy mennyiségű édesburgonyától igazán jó, szaftos textúrája lesz a sütinek, hozzáadott finomított cukrot nem tartalmaz, a datolya és a juharszirup jól megédesíti.


Hozzávalók egy kisebb tepsihez:
60 dkg édesburgonya
kb. 14 szem datolya
3-4 ek juharszirup (vagy ízlés szerint)
csipet só
10 dkg rizsliszt (vagy más gluténmentes liszt)
8 dkg darált mandula
4 ek karob vagy kakaópor

Elkészítés: az édesburgonyát megpucolom, megmosom, felkockázom majd vízgőz felett puhára párolom (így az értékes vitaminok is megmaradnak). Nekem kb. 30-40 perc alatt puhult meg.
Ezután a kimagozott datolyával összepépesítem, ehhez jó szolgálatot tehet egy késes robotgép. Hozzáadom a juharszirupot. 
A száraz összetevőket is a masszához keverem, majd a tepsit sütőpapírral bélelem ki és 180 Celisuson (előmelegített sütőben)25-30 perc alatt megsütöm. Tűpróbát végzek. Mikor kihűlt szeletelem és jóízűen elfogyasztható.

Uzsonnára, ebéd utáni nassolásra is tökéletes.

Jó étvágyat és ezúton is B.U.É.K. mindenkinek! :-)

2 megjegyzés:

Hankka írta...

Boldog új évet Nektek is, Erika! :) Szuper ez a recept, nagyon tetszik! :)

Hankka írta...

Boldog új évet Nektek is, Erika! :) Szuper ez a recept, nagyon tetszik! :)